top of page

פשרה: גולן טלקום תשלם 8 מיליון שקלים ושוברים בשווי 100 ש"ח

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • לפני 16 שעות
  • זמן קריאה 2 דקות
ree

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת גולן טלקום. במסגרת ההסדר הוסכם כי לקוחות החברה יזוכו בסכום כולל של כ־8 מיליון שקלים, וזאת באמצעות החזרים כספיים, זיכויים והטבות, לסיום המחלוקת סביב פרסומי שיווק של חבילות סלולר.


הדיון התקיים בפני השופט עודד מאור (בצילום), אשר בחן את הבקשה לאישור התובענה שהוגשה בשנת 2023. התביעה עסקה בשימוש בביטוי "ללא הגבלת זמן" בפרסומים שיווקיים של החברה. בית המשפט נדרש להכריע האם מדובר במצג שיווקי מותר או בהטעיה כלפי הציבור הרחב.


המבקש טען כי בשנת 2021 הצטרף לחבילת סלולר במחיר חודשי של 16 שקלים, לאחר שנחשף לקמפיין שבו תוארה החבילה ככזו שעלותה אינה משתנה. לדבריו, רק בחודש נובמבר 2022 קיבל מסרון מהחברה שבו נמסר לו כי המחיר יועלה ל־23.90 שקלים לחודש, בניגוד לציפיותיו.


לטענת המבקש, החברה לא הייתה רשאית להעלות את התעריף לאחר שיצרה מצג לפיו המחיר קבוע. לדבריו, תנאי ההצטרפות כללו סעיף נסתר המתיר שינוי תעריפים. "הלקוח הסביר הבין את הביטוי 'ללא הגבלת זמן' כהתחייבות למחיר קבוע שאינו נתון לשינוי", צוין בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט.


מנגד טענה גולן טלקום כי לא הובטח מחיר קבוע "לכל החיים" ולא נעשה שימוש במונחים מחייבים מסוג זה. לדבריה, מדובר במבנה תמחור שניתן לשינוי בהתאם להודעה מוקדמת ללקוחות. החברה הוסיפה כי פעלה בהתאם להסכם ולרגולציה החלה על ספקיות סלולר בישראל.


עוד הבהירה החברה כי הביטוי "חבילה ללא הגבלת זמן" מתייחס למשך השירות בלבד, ולא לגובה התעריף. לדבריה, הכוונה הייתה לכך שהשירות יינתן כל עוד הלקוח בוחר להמשיך בו, מבלי לקבוע מועד סיום. הצדדים הגיעו בהמשך להליך גישור, מבלי שהחברה הודתה בטענות כלשהן.


בהסדר הפשרה שאושר, הוסכם כי גולן טלקום תשלם פיצוי כולל בסך כ־8 מיליון שקלים. מתוכם, 5 מיליון יועברו כהשבה כספית בשלוש פעימות. 73% מהסכום ישולם ללקוחות פעילים באמצעות זיכוי אוטומטי בחשבוניות, ואילו 27% יועברו לקרן לניהול ולחלוקת כספים לפי חוק התובענות הייצוגיות.


עוד נקבע כי מתוך סכום הפיצוי הכולל, 3 מיליון שקלים יוענקו כהטבות צרכניות. ההטבות יינתנו באמצעות שוברים על סך 100 שקלים לרכישת מוצרים ברשת "דינמיקה". הודעה על הזכאות תישלח במסרון ייעודי ללקוחות. החברה ציינה כי מאז אוקטובר 2020 אינה עושה עוד שימוש בביטוי "ללא הגבלת זמן" בפרסומיה, ובית המשפט קבע כי ההסדר מאזן נכונה בין טובת הציבור לסיום יעיל של ההליך.


 
 
 

תגובות


bottom of page