top of page

עובדת פלאפון חייבה לקוחות אחרים - הנוכל יצא עם שני אייפונים

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • לפני 12 שעות
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: לפני שעתיים

ree

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן בתביעתה של עובדת לשעבר נגד חברת פלאפון תקשורת בע"מ, לאחר שהחברה טענה כי העובדת פעלה בניגוד לנהלים וגרמה לנזק כספי ותדמיתי. לטענת פלאפון, גל בוטון, שהועסקה בדוכן המכירות בקניון מודיעין, חרגה מהוראות הביטחון, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים, וגרמה לנזק משמעותי ללקוחות החברה.


הדיון התקיים בפני השופטת מירב קליימן (הצילום), אשר שמעה את טענות הצדדים וקראה להם לבחון סיום מוסכם של ההליך. מהמסמכים שהוגשו עלה כי בין הצדדים קיימת מחלוקת מהותית באשר לאירוע שבו נגרם לחברה נזק כספי בשווי עשרות אלפי שקלים, כתוצאה ממסירת מכשירים לידי אדם שהתחזה ללקוח החברה.


לטענת התובעת, מדובר בטעות אנוש בלבד, שנעשתה בתום לב ותוך ניסיון לסייע ללקוח שפנה אליה. לדבריה, לא היה לה כל אינטרס אישי באירוע, והיא פעלה בהתאם לנוהלי החברה כפי שהובאו לידיעתה. התובעת טענה כי פוטרה שלא כדין, מבלי שנערך לה שימוע אמיתי, וכי החברה ניסתה להפוך טעות תמימה למעשה של מרמה.


עוד טענה העובדת כי לא שולמו לה מלוא זכויותיה, ובהן פיצויי פיטורים, פדיון ימי חופשה, דמי הבראה והחזר הוצאות נסיעה. לדבריה, פיטוריה נעשו באופן מיידי וללא הצדקה עניינית, בניסיון של החברה להטיל עליה את האחריות לאירוע חיצוני שנגרם כתוצאה מתרמית של צד שלישי, ולא ממעשה רשלני מצדה.


מנגד, טענה החברה כי העובדת הפרה במודע את הנהלים וגרמה לנזק ממשי. לפי כתב ההגנה, “התובעת שעבדה במשך מספר חודשים, כתקופת ניסיון, בדוכן של החברה בקניון בעיר מודיעין, הפרה, במודע, את נוהלי העבודה בחברה, עקפה את נהלי הביטחון ותרמה בכך למעשה מרמה של נוכל. בהתנהלותה כאמור, גרמה התובעת ללקוחות החברה עוגמת נפש רבה ולחברה נזק כספי משמעותי".


עוד פורט כי בחודש מרץ, בשעות הערב, הגיע לעמדת המכירה שבה עבדה התובעת אדם שהתחזה ללקוח החברה וביקש לקבל שני מכשירי אייפון חדשים בשווי כולל של כ־17,000 שקלים. לפי כתב ההגנה, “התובעת פעלה באותו ערב, במודע, באופן המנוגד בצורה ברורה ובוטה לכללי ההתנהגות ולנהלי העבודה של פלאפון".


החברה טענה כי העובדת לא ביצעה כל בדיקת זהות של האדם שפנה אליה, רשמה את העסקה על שמות של לקוחות קיימים במערכת, ומסרה לנוכל את שני המכשירים היקרים. בכתב ההגנה ציינה פלאפון כי היא דורשת מהתובעת פיצוי בגין הנזקים שגרמה, והוסיפה כי התובעת פעלה בכפיות טובה כשהגישה תביעה נגדה.


בהמלצת בית הדין הגיעו הצדדים להסדר פשרה, במסגרתו תשלם החברה לעובדת סך של 6,000 שקלים בלבד. ההסדר אושר וקיבל תוקף של פסק דין, ובכך בא ההליך לסיומו. ההסדר שנחתם בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב שם סוף לסכסוך שנסוב סביב טענות הדדיות של מרמה ורשלנות. את חברת פלאפון ייצג משרד ש. הורוביץ ושות'.


 
 
 

תגובות


bottom of page