top of page

תביעה על סך 500 אלף שקל: פרסומים ברשת הובילו להליך לשון הרע

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • 29 בספט׳
  • זמן קריאה 2 דקות
ree

בית משפט השלום בראשון לציון דן באחת מתביעות לשון הרע הבולטות בשנים האחרונות בתחום הטכנולוגיה והשיווק הדיגיטלי. דורון ליפשיץ וחברת דילאור בע"מ, העוסקת בפתרונות חשמל חכם ובמערכות שליטה מרחוק, הגישו תביעה על סך 500 אלף ש"ח נגד אור פיאלקוב, בעל עסק לשיווק דיגיטלי, בטענה כי פרסם ברשתות החברתיות פוסטים פוגעניים ומשמיצים, אשר גרמו להם, לטענתם, לנזק תדמיתי וכלכלי כבד.


ההליך התברר בפני השופטת ליאור משאלי־שלומאי (בצילום) מבית משפט השלום בראשון לציון, אשר ניהלה את ההליך במקצועיות רבה. בזכות כישוריה בגישור, הסתיים הסכסוך בהסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט, מבלי שניתן פסק דין מהותי בתיק. על פי כתב התביעה, הפרסומים שבמוקד ההליך כללו האשמות חמורות נגד החברה ומנהלה, ובהן טענות כי הם מוכרים מוצרים פגומים, מטעים לקוחות ואף פועלים במרמה. עוד נטען כי הנתבע הציג את החברה כבלתי אמינה וככזו שבורחת עם כספי הלקוחות לחו"ל, פרסומים שלטענת התובעים גרמו לפגיעה ממשית במוניטין ובפעילות העסקית שלהם.


בכתב התביעה נטען כי מקור ההליך בתקלה טכנית בענן השירות שסיפקה דילאור, תקלה אשר נפתרה בתוך זמן קצר. עם זאת, כך נטען, פיאלקוב המשיך לפרסם ביקורת ברשתות החברתיות גם לאחר שהשירות חזר לפעילות מלאה. עוד צוין כי דברי ההכפשה פורסמו באופן פומבי ונרחב, תוך הצגת מצג שווא לפיו מדובר בתופעה שיטתית ומתמשכת, ובמטרה לכאורה לפגוע בעסק ולגרום לו לנזקים כלכליים.


מנגד, נטען בכתב ההגנה כי מדובר בביקורת צרכנית לגיטימית שאינה מהווה לשון הרע. לטענת פיאלקוב, התקלה בשירות הייתה ממושכת וגרמה לעשרות לקוחות חוויית שימוש שלילית. עוד נטען כי עיקר הפרסומים הועלו בקבוצות סגורות של לקוחות, נכתבו משיקולים ענייניים בלבד ולא נועדו לפגוע בתובעים באופן אישי. לדבריו, דבריו משקפים חוויית לקוח אותנטית ואינם חורגים מגבולות חופש הביטוי המוגן בחוק.


עוד נטען בהליך כי פיאלקוב היה מודע לכך שהבעיה תוקנה, אך למרות זאת המשיך לפרסם ביקורת גם לאחר מכן. בנוסף, הוצגו מסמכים המלמדים לכאורה כי שקל לנקוט צעדים נוספים נגד החברה, לרבות הגשת תביעה ייצוגית או פרסום פוסטים נוספים – מהלך שלטענת התובעים נועד להפעיל עליהם לחץ כלכלי ותדמיתי. מנגד, הנתבע טען כי פרסומיו נבעו מתסכול צרכני אמיתי ומהיעדר מענה מספק ללקוחות שנפגעו.


בסופו של דבר, ובזכות ניהולה המקצועי של השופטת משאלי־שלומאי, הגיעו הצדדים להסכמות שסיימו את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט, מבלי שניתנה הכרעה שיפוטית לגופו של עניין.


 
 
 

תגובות


bottom of page