top of page

ביהמ"ש: אלקטרה תשלם 200 שקל עבור כל הודעת פרסומת שנשלחה לנייד

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • 3 בספט׳
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 9 בספט׳

ree

בית משפט לתביעות קטנות בירושלים עסק לאחרונה בתביעה שהגיש תושב העיר נגד אלקטרה קמעונאות בע"מ. התובע טען כי במשך חודשים נשלחו אליו הודעות טקסט פרסומיות לטלפון הנייד בניגוד לרצונו, חרף בקשותיו להסרה מרשימת הדיוור, והגיש תביעה לפיצוי כספי משמעותי.


השופט רועי גרוסברגר (בצילום) קבע כי התביעה תתקבל. בית המשפט בחן את טענות הצדדים, את נסיבות המקרה ואת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת, המגדיר מסגרת לפסיקת פיצוי בגין משלוח דברי פרסומת ללא הסכמת הנמען וללא מתן אפשרות הסרה אפקטיבית.


על פי גרסת התובע, נשלחו אליו 19 הודעות פרסומת שונות במשך כשמונה חודשים, זאת אף על פי ששלח פעמיים הודעת "הסר". לטענתו, ההתנהלות גרמה לו טרחה ועוגמת נפש המצדיקות פיצוי מירבי בסך של 19,000 שקל בגין ההודעות, בנוסף ל־5,000 שקל נוספים.


מנגד טענה אלקטרה כי ההודעות נשלחו בעקבות רכישת מוצר שביצע התובע באחד מסניפיה, וכי נרשם בעצמו לרשימת הדיוור באמצעות טופס מתאים. לטענתה, הודעת ההסרה הראשונה לא נקלטה, ורק ההודעה השנייה הביאה להסרתו מהרשימה, כחודש לאחר מכן.


הנתבעת הסכימה במהלך הדיון שאין מחלוקת כי ההודעות נשלחו בפועל. עם זאת, היא הדגישה כי נרשמה זיקה מסחרית ראשונית בינה לבין התובע, וכי הדבר משליך על בחינת התביעה ועל שיעור הפיצוי. בית המשפט הדגיש כי על הצדדים להציג תמונה מלאה, ולא חלקית בלבד.


במסגרת פסק הדין נקבע כי אין מדובר במקרה חמור או קיצוני המצדיק פיצוי מירבי לפי החוק. השופט עמד על תכליות החוק, ביניהן הרתעת מפרסמים תוך שמירה על איזון ראוי המונע ניצול לרעה של ההוראות, תוך מתן משקל גם להתנהלות התובע בהליך ובטרם הוגשה התביעה.


השופט פסק כי הפיצוי בגין כל הודעה יעמוד על 200 שקל בלבד, ובסה"כ 3,800 שקל עבור כלל ההודעות. בנוסף חויבה הנתבעת לשלם הוצאות משפט בסך 500 שקל. בסופו של דבר, אלקטרה חויבה לשלם לתובע סך כולל של 4,300 שקל.


 
 
 

תגובות


bottom of page