330 אלף אירו: וויזאייר תפצה אלפי נוסעים בעקבות הצ’ק אין בנמל התעופה
- מגזין בית המשפט

- 23 בספט׳
- זמן קריאה 1 דקות

בית המשפט המחוזי מרכז קבע לאחרונה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת התעופה וויזאייר הונגריה, במסגרתה טען המבקש כי החברה הטעתה לקוחות בנוגע לעלות הצ’ק אין בנמל התעופה. ההליך הסתיים בהסדר פשרה שבמסגרתו תפצה החברה 27,472 נוסעים פיצוי כספי ישיר.
בפסק הדין שניתן על ידי השופטת יעל טויסטר ישראלי (בצילום) נקבע כי ההסדר שהושג משקף פתרון ראוי ויעיל. השופטת ציינה כי "סיום ההליך בדרך הזאת הוא הוגן ויעיל" והוסיפה כי עצם העובדה שהפיצוי יינתן באופן יזום לנוסעים תומכת באישור ההסדר.
לטענת המבקש, החברה לא גילתה ללקוחות בעת ההזמנה כי ביצוע צ’ק אין בנמל התעופה יגרור חיוב נוסף הגבוה מהתשלום באתר. בכך, כך לשיטתו, נגרמה לנוסעים הטעיה משמעותית שפגעה ביכולתם לבחור באופן מושכל את דרך הזמנת הכרטיסים ואת עלויות השירות.
וויזאייר מצדה הכחישה מכל וכל את הטענות וטענה כי הדין הרלוונטי הוא הדין ההונגרי שבו היא פועלת, וכי גם הדין הישראלי מולא במלואו. לטענת החברה, נמסר ללקוחות מידע מלא על אפשרות רכישת השירות באתר ועל ההשלכות הכלכליות של רכישתו בנמל התעופה.
הצדדים הגיעו להסכמות שבמסגרתן התחייבה החברה לשנות את תהליך ההזמנה באתר ולהוסיף מידע ברור על שינויי התעריפים. עוד סוכם כי כל אחד מהנוסעים הרלוונטיים יקבל הודעת דוא״ל מפורטת על אודות הזיכוי האלקטרוני שיועבר לחשבונו ושיהיה בתוקף חמש שנים.
על פי ההסדר, וויזאייר תפצה כל אחד מ־27,472 הנוסעים הזכאים בסך של 12 אירו. הפיצוי הכולל עומד על כ־330,000 אירו. הסכום יוזן באופן יזום לחשבונות הלקוחות, וניתן יהיה להשתמש בו לרכישת כרטיסי טיסה ושירותים נוספים שהחברה מציעה.























תגובות