פדני נתבעת: לקוחה דורשת החזר של 63 אלף שקל על שעון יוקרה פגום
- מגזין בית המשפט

- 2 באוג׳
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 4 באוג׳

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה כספית בסך 63,000 שקל נגד חברת פדני תכשיטים בע"מ. התביעה מתבססת על טענות לפיהן החברה מכרה שעון יוקרתי פגום והתנערה מאחריותה לתקינותו, ובכך גרמה ללקוחה נזק כספי ונפשי.
בפני בית המשפט עומדת תביעתה של ברוריה פורת-צוברי מגני תקווה, הטוענת כי רכשה שעון קרטייה במחיר 56,500 שקל, אשר חדל לפעול זמן קצר לאחר הרכישה. לדבריה, השעון נשלח לבדיקה פעמיים אך התקלה לא נפתרה, והחברה הטילה עליה אחריות לנזק תוך דרישה לתשלום נוסף בסך 3,610 שקל.
לטענת פורת-צוברי, מדובר במוצר יקר שאינו עומד בסטנדרטים המצופים ממותג יוקרתי. היא טוענת כי השעון כמעט ולא שימש בפועל וכי החברה ניסתה להטיל עליה אשמה בהתבסס על טענות שאינן מבוססות. התביעה כוללת דרישה לביטול העסקה, השבת מלוא הסכום ששולם, פיצוי של 5,000 שקל בגין עוגמת נפש והחזר הוצאות ושכר טרחת עו"ד, בצירוף ריבית והצמדה כדין.
בכתב התביעה נטען כי פדני הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן וחוק המכר בכך שסיפקה מוצר פגום, נמנעה מלתקן או להחליפו וגרמה לפגיעה חמורה באמון הצרכני. עוד צוין כי החברה המשיכה להחזיק בתמורה הכספית למרות שלא סיפקה מוצר תקין, באופן המהווה התעשרות שלא כדין.
מנגד, הנתבעת טוענת כי השעון נפגע עקב שימוש בלתי סביר וכי הנזק למנגנון אינו מכוסה באחריות היצרן. לטענתה, הבדיקות העלו סימנים לפגיעה שמקורה בהתנהלות הלקוחה ולא בפגם ייצור.
עוד טוענת החברה כי אף שאין לה אחריות לנזק, היא הציעה לתובעת תיקון בתנאים מקלים, לרבות הנחה של 25% מעלות התיקון. לטענתה, ההצעה נדחתה על ידי הלקוחה, שסירבה לאפשר פתרון מהיר לסוגיה.

























תגובות