top of page

הגיע לקנות חלב - יצא עם כרטיס אשראי: רשת קרפור תפצה ב־9,000 ש"ח

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • 5 ביולי
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 6 ביולי

בית משפט לתביעות קטנות ברמלה דן בתביעה שהגיש לקוח נגד החברות כאל וקרפור, בגין הטעיה שנטען כי בוצעה כלפיו בעת שערך קניות עם בנו הקטן בסניף קרפור. התובע טען כי הוחתם על בקשה להנפקת כרטיס אשראי מבלי שביקש זאת, תוך מצג שווא כאילו מדובר רק בהצטרפות למועדון הלקוחות.


ההליך התנהל בפני הרשמת יפעת נחליאלי אורן (בצילום), אשר קיבלה את התביעה בחלקה, וקבעה כי התובע זכאי לפיצוי כספי. הרשמת מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הנציג וכתבה: "התרשמתי כי התובע הוחתם בנסיבות של הטעיה ממש, וכי פרטיו נלקחו ממנו תוך פגיעה בפרטיותו".


על פי התביעה, התובע סיפר כי בעת שערך קניות בליווי בנו הקטן, ניגש אליו נציג מכירות שהציע לו להצטרף למועדון לקוחות קרפור ולקבל הטבה בסך 150 ש"ח. לדבריו, סירב תחילה להצעה, אך הנציג התעקש והחתים אותו על טאבלט תוך הצגת מסך החתימה בלבד. התובע טען כי נאמר לו במפורש שאין מדובר בכרטיס אשראי.


עוד העיד התובע כי רק לאחר שחתם, אמר לו הנציג שכרטיס אשראי של כאל יישלח אליו, וכי הבקשה כבר הוזנה ולא ניתנת לביטול. לדבריו, הנציג אף לקח את תעודת הזהות שלו מקופת החנות מבלי שהרשה זאת.


מנגד, הנתבעות כאל וקרפור טענו כי התובע הגיש בקשה תקינה, קיבל את כל המסמכים הנדרשים במסרון, וכי נמסרה הסכמה מלאה מצדו, כולל הצגת תעודת הזהות. עוד הוסיפו כי התובע לא הפעיל את הכרטיס, לא חויב בדמי שימוש, ויכול היה לבטל את ההנפקה בכל עת. בנוסף, טענו כי לא נגרם לו כל נזק.


אלא שהרשמת לא קיבלה את טענות ההגנה, וקבעה כי החתמת התובע נעשתה בנסיבות חמורות של הטעיה, ובאופן שפגע בפרטיותו. בפסק הדין נכתב כי "נטילת פרטיו וצילום תעודת הזהות שלו נעשו בנסיבות חמורות אף יותר".


בסופו של דבר, הרשמת קבעה כי קרפור וכאל ישלמו לתובע פיצוי בסך 3,000 ש"ח בגין ההטעיה. בנוסף, חויבו שתי החברות יחד ולחוד לשלם לו 5,000 ש"ח נוספים בגין פגיעה בפרטיות, וכן הוצאות משפט בסך 1,000 ש"ח – כך שסך הפיצוי הכולל שנפסק לתובע עומד על 9,000 ש"ח.




Comments


bottom of page