נפגשים בבית המשפט: שילם אלפי שקלים לרשת "באג" – ונותר בלי מחשב ובלי החזר
- מגזין בית המשפט
- 12 במאי
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 14 במאי

בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב דן לאחרונה בתביעה נגד רשת באג – מהשחקניות המרכזיות בשוק מכירת מחשבים – בטענה כי לקוח שנאלץ להשיב מחשב נייד עקב תקלה חמורה, לא קיבל החזר כספי, והרשת, לטענתו, המשיכה להחזיק הן במכשיר והן בכסף. ההליך מתנהל בפני הרשמת קרן כץ (בצילום).
לפי כתב התביעה, המחשב מדגם Lenovo LOQ נרכש באפריל 2024, בסניף דיזנגוף סנטר של רשת באג, לצורך עבודה מקצועית בתחומי פיתוח טכנולוגי. התשלום – בסך 6,200 ש"ח – בוצע במזומן. מיד לאחר הפעלת המכשיר, כך נטען, התגלו בו תקלות תפקודיות חמורות.
התובע טוען כי דרש לבטל את העסקה, אולם נמסר לו שהחזר כספי מותנה באישור היבואן – מדיניות שלא צוינה או הוצגה במעמד הרכישה. לדבריו, גם לאחר החזרת המחשב בפועל, לא קיבל כל זיכוי או מוצר חלופי.
לשיטתו, פניות טלפוניות, הודעות וואטסאפ ומגעים נוספים נתקלו בסירוב שיטתי של הרשת לקיים את התחייבויותיה לפי חוק הגנת הצרכן. נטען כי בניגוד לדרישות החוק, לא הוצגה במקום העסק שלטון המבהיר את תנאי ההחזרה, ורק לאחר ההחזרה נשלחו לו תנאים בהודעה דיגיטלית.
עוד צוין כי במשך חודשים לא הושבה לו התמורה, חרף העובדה שהמוצר הוחזר ונשמר בידי הרשת. בכך, לשיטתו, פעלה החברה בניגוד לחובות גילוי, בשוק הדורש שקיפות והגינות.
במסגרת הסעדים, מבקש התובע לחייב את רשת באג להשיב לו את מלוא סכום הרכישה ולפצותו בגין עוגמת נפש, בסך כולל של 7,700 ש"ח.
Comments