top of page

יצאו לחופשה, חזרו לבית המשפט: סוכנות הנסיעות "גוליבר" תפצה לקוח באלפי שקלים


אדם הזמין חבילת נופש של טיסות לרודוס ומלון ארבעה כוכבים במחיר של 5,104 שקל באמצעות אתר סוכנות הנסיעות גוליבר. בבואו למלון, ביחד עם אשתו ובתם התינוקת, התברר לו כי החדר במצב ירוד, עם סימני טחב ולכלוך במקלחת. במלון לא היו חדרים פנויים נוספים, וסוכנות הנסיעות הציעה לו לעבור למלון של שלושה כוכבים, אך הוא דחה את ההצעה.


גוליבר העבירה את הפנייה לקווי חופשה, ספקית החבילות שלה, ואז הוצע ללקוח לשלם תוספת של 900 דולר כדי לעבור למלון אחר באותה הרמה. הוא סירב ועבר למלון אחר, שם שילם 3,541 שקל.


הלקוח הגיש לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד גוליבר, אשר מצידה שלחה הודעת צד ג' לקווי חופשה, וטענה כי היא רק מתפקדת כמתווכת בין הלקוח לספקית חבילות הנופש. התביעה הוגשה על סך של 83 אלף שקל, שכללו את הסכומים ששולמו ופיצוי בגובה 75 אלף שקל.


השופט אורי גולדקורן קבע לאחרונה כי סוכנות הנסיעות סיפקה מלון בלתי ראוי, כיוון שהחדר לא עמד בתנאים סניטריים בסיסיים, וכי הטיפול בתלונתו היה רשלני. נקבע כי לא ניתן הסבר מדוע תוספת המחיר, שנבעה מאספקת חדר פגום, אמורה להיות מוטלת על כתפי התובע.


השופט קבע כי התנאי שהציבה הסוכנות - תשלום של 900 דולר נוספים - למעשה מנעה את הפתרון לתלונתו, והוא שקול לאי־טיפול כלל. סוכנות טיולים מחויבת ולטפל בפניות, גם אם היא פועלת מול ספק חבילות נופש.


תפקיד סוכנות הנסיעות לא מסתיים עם ביצוע ההזמנה. הסוכנות אחראית על טיפול בתלונות, ויש לה חובת גילוי פרטים מהותיים של שירותי הנופש שהיא משווקת, אמר השופט והוסיף כי "לא מצאתי כי הוכחה הפרה חוזית כלשהי מצד קווי חופשה. לכן, דין ההודעה לצד שלישי להידחות".


גוליבר חויבה לשלם 1,500 שקל נזק בלתי ממוני, את סכום חבילת הנופש המקורית, אגרת תביעה ו־2,200 שקל שכר־טרחת עורך דין. בסך־הכול תשלם גוליבר תשלם קרוב ל־10,000 שקל.

Comentarios


bottom of page