top of page

המנכ"ל בכה, נטל כדורים ופיטר: מלון סטאי יפצה ב־95 אלף ש"ח את מנהלת הספא

  • תמונת הסופר/ת: מגזין בית המשפט
    מגזין בית המשפט
  • 23 באפר׳
  • זמן קריאה 2 דקות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל לאחרונה את תביעתה של אליס חדידה, אשר שימשה כמנהלת יחידת הספא במלון סטאי תל אביב, נגד הנהלת המלון, בטענה כי פוטרה שלא כדין וכי במהלך תקופת העסקתה נפגעו זכויותיה הסוציאליות באופן מהותי.


את פסק הדין כתבה השופטת רוית צדיק, מן השופטות הבולטות והמנוסות בתחום דיני העבודה, אשר בחנה בקפידה את נסיבות המקרה וקבעה כי הפיטורים בוצעו בחוסר תום לב, תוך פגיעה בזכותה היסודית של חדידה להליך שימוע תקין והוגן.


לטענת התובעת, היא הועסקה במלון במשך קרוב לשלוש שנים, והובילה להישגים מרשימים ביותר בניהול יחידת הספא. בתחילת העסקתה התקיימו בין חמישה לעשרה טיפולים ביום בלבד, אך תוך חצי שנה, בעקבות מהלכי מכירה ושיווק שקידמה, מספר הטיפולים בחודש זינק לטווח שבין 800 ל-1,200 טיפולים – נתון שהעיד על תרומתה המשמעותית להצלחת המחלקה. עם זאת, חרף הצלחותיה אלו, פוטרה התובעת באורח מפתיע, ללא אזהרה מוקדמת, וללא שניתנה לה, לשיטתה, הזדמנות אמיתית להשמיע את טענותיה.


במהלך חודש ינואר 2022, כך נטען, פנה אליה מנכ"ל המלון דאז, יניב אדיבי, בשיחה אישית, וביקש ממנה להבטיח שתמשיך בתפקידה לאורך זמן ולא תעזוב את ניהול היחידה. התובעת הבהירה כי קיבלה הצעה לנהל יחידה של שישה בתי מלון ברשת מתחרה, אך מתוך מחויבות לבקשתו – דחתה את ההצעה. כחודש לאחר מכן, ביום 28.2.22, זומנה לשיחה נוספת עם מר אדיבי, במהלכה נלקח ממנה הטלפון הנייד כדי למנוע הקלטת השיחה. בשיחה זו, לטענתה, הביע המנכ"ל מצוקה אישית, פרץ בבכי, והודיע לה כי התקבלה החלטה על פיטוריה – דבר שהותיר אותה המומה ונפגעה קשות.


מנגד, טענה הנהלת המלון כי הפיטורים נעשו משיקולים מקצועיים גרידא, לאחר שהתובעת לא עמדה, לשיטתם, בציפיות שנקבעו לה בשלב מתקדם של כהונתה. כן נטען כי נוהל עימה הליך שימוע כדין, ושהטענות בדבר פגמים בהליך הפיטורים אינן אלא ניסיון להעצים את נסיבות סיום ההעסקה.


בדיון ההוכחות, שנערך ביום 17.7.24, העידה התובעת מטעמה, בעוד מטעם המלון העידו יניב אדיבי, אשר כיהן כמנכ"ל הנתבעת בין השנים 2019–2024, וכן אורית סימנה, מנהלת משאבי אנוש. במהלך הדיון התרשם בית הדין מהתנהלות התובעת ומעוצמת תרומתה למלון לאורך שנות עבודתה.


עוד נקבע בפסק הדין, כי עצם העובדה שמיד לאחר השיחה המפתיעה נקט המלון בצעדים מעשיים להחלפתה של חדידה, לרבות מינוי מנהלת חלופית, ניתוקה מהמערכות הפנימיות, אי הכללתה בקבוצות תקשורת מקצועיות ואי תשלום זכויות כספיות כגון מתנת חג – מלמדים על כך שהליך השימוע היה למראית עין בלבד. השופטת קבעה כי לא ניתנה לתובעת אפשרות ממשית להציג את טענותיה, וההחלטה על פיטוריה הייתה למעשה כבר גמורה.


פסק הדין ניתן על ידי השופטת רוית צדיק, בליווי נציגי הציבור – אבי קמינסקי ודליה קוטאי. השופטת צדיק, הידועה בגישתה המקצועית הקפדנית ובפסיקותיה המעמיקות, שבה והדגישה את החשיבות שבהבטחת הליך פיטורים תקין, המבוסס על שימוע מהותי, תוך מתן זכות טיעון אמיתית לעובד – במיוחד כאשר מדובר בזכויות יסוד הנובעות מהיחסים שבין עובד למעסיק.


בסופו של דבר, קיבל בית הדין את תביעתה של חדידה בחלקה, וחייב את מלון סטאי בתשלום סכום כולל של כ-95,000 ש"ח בגין רכיבי תביעה שונים – לרבות פיצוי בגין פיטורים שלא כדין. בנוסף, חויב המלון לשלם לתובעת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 22,000 ש"ח.

Comments


bottom of page