איחור במשלוח עלה ביוקר: הרשמת קרן כ"ץ חייבה את רמי לוי בפיצוי של 1,850 ש"ח
- מגזין בית המשפט
- 20 באפר׳
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 22 באפר׳

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב דן לאחרונה בתביעה שהגיש צרכן נגד רשת השיווק "רמי לוי שיווק השקמה", לאחר שלטענתו משלוח שביצע באמצעות אתר החברה איחר בארבע שעות מהמועד שנקבע – באופן שגרם לו ולרעייתו להחמיץ אירוע משפחתי חשוב. הרשמת קרן כ"ץ קיבלה את התביעה באופן חלקי, וחייבה את החברה בתשלום פיצוי כולל של 1,850 ש"ח, בגין עוגמת נפש והוצאות משפט.
מהתביעה עלה כי התובע הזמין משלוח בסכום של 674 ש"ח מאתר החברה, כאשר במעמד ההזמנה נמסר לו כי המשלוח יגיע בין השעות 15:00–17:00. בפועל, רק בשעה 18:22 נשלחה אליו הודעת SMS המעדכנת על איחור נוסף של עד שעה, אולם גם מועד זה לא כובד. המשלוח סופק, על פי הנטען, רק בשעה 20:57.
לטענת התובע, בשל העיכוב הרב במשלוח, נבצר ממנו ומרעייתו להשתתף באירוע חנוכת בית משפחתי שנערך באשקלון, אליו הוזמנו מראש. לדבריו, שליח החברה הסביר בשעת המסירה כי מדובר בעומס חריג, ואף המליץ לו להגיש תלונה. פנייה שהעביר לשירות הלקוחות בדרישה לפיצוי בסך 600 ש"ח נענתה תחילה בזיכוי של דמי המשלוח בלבד, ובהמשך בהצעה לפיצוי בסך 100 ש"ח, בנימוק של "תקלות לוגיסטיות".
רשת רמי לוי טענה מנגד כי העיכוב נבע מנסיבות שאינן בשליטתה, ובכלל זה לקוחות שלא שהו בבתיהם בשעת המסירה, עומסי תנועה ועיכובים לא צפויים. עוד טענה כי במקרה זה מתקיים החריג הקבוע בחוק הגנת הצרכן ("חוק הטכנאים"), ולכן אין מקום לפיצוי. לחלופין נטען כי ככל שייפסק פיצוי, הוא לא יעלה על 600 ש"ח, הסכום שדרש התובע מלכתחילה.
עוד הוסיפה החברה כי התובע בחר ביודעין לבצע את ההזמנה ליום שבו היה מוזמן לאירוע, ומשכך לא עשה מאמץ סביר להקטנת הנזק. לטענתה, ככל שהיה מדובר ביום חשוב או רגיש, היה עליו לבחור במועד אחר למשלוח – ולו רק ליתר ביטחון.
הרשמת קרן כ"ץ דחתה את טענות החברה בדבר תחולתו של החריג בחוק, וציינה כי לא פורטו התקלות שבגינן בושש המשלוח הספציפי של התובע, ולא הוצגו כל ראיות תומכות – כגון יומני מסירה, דיווחי תנועה או מסמכי תפעול פנימיים. לדבריה, אין די בהעלאת טענה כללית, מבלי לבססה באסמכתאות של ממש.
עוד קבעה הרשמת כ"ץ כי הודעת ה-SMS שנשלחה לתובע והבטיחה מסירה עד השעה 19:20, לא רק שלא קוימה, אלא גם חיזקה את ציפייתו הלגיטימית להספקה סבירה. משכך, קבעה כי נגרמה לו עוגמת נפש ממשית, נוכח ההחמצה האישית שנבעה ישירות מהאיחור המתמשך.
לפיכך, פסקה הרשמת קרן כ"ץ כי על רשת רמי לוי לשלם לתובע סך של 1,850 ש"ח – הכוללים פיצוי בגין עוגמת נפש והחזר הוצאות משפט.
Comments