top of page
השכן איים על שכנתו; ביהמ"ש גזר עליו 45 ימי מאסר ו־4,000 שקל
מאת: שלמה בן ברוך, בית משפט השלום בראשון לציון גזר לאחרונה מאסר לתקופה של 45 יום על תושב העיר, לאחר שהורשע במסכת איומים, הטרדות וגרימת נזק כלפי שכנתו, על רקע סכסוך שכנים מתמשך. בנוסף, חויב הנאשם לשלם קנס ופיצוי כספי, לאחר שבית המשפט קבע כי הפר שוב ושוב צווי הגנה שנועדו להגן על המתלוננת. גזר הדין ניתן על ידי השופטת טל אוסטפלד נאוי (בצילום), שקבעה כי הנאשם "רמס ברגל גסה" את הוראות בית המשפט ופעל תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה שגרם לשכניו. לפי פסק הדין, בין הנאשם לבין המתלוננת, שהת


לצד המחסור בשופטים: ביהמ"ש השלום בתל אביב יפונה לעשר שנים
מאת: שלמה בוצ'צ'ו , בית משפט השלום בתל אביב צפוי לעבור בשנים הקרובות למשכן חדש, לאחר שמשרד האוצר החל לקדם הליך לאיתור נכס חלופי. המהלך, המתואם מול הנהלת בתי המשפט בראשות מנהל בתי המשפט צחי עוזיאל (בצילום), מגיע בעקבות מצבו המתיישן של המבנה ברחוב ויצמן, שאינו עומד עוד בדרישות התפעול והנגישות הנדרשות כיום למערכת המשפט בעיר. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי המבנה הוותיק סובל משחיקה ממושכת, ליקויי תחזוקה ובעיות נגישות מורכבות. לדבריהם, במערכת בתי המשפט ובמשרד האוצר הגיעו למסקנה


המחוזי בת"א: למרות פסילת הרישיון, מנורה ביטוח תשלם כ־900 אלף שקל
מאת: שלמה בן ברוך, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת פיצויים של הולך רגל, שנפצע באורח קשה בתאונת דרכים במהלך עבודתו, לאחר שנדרס על ידי רכב שנהגו היה מצוי בפסילת רישיון בשל שיטת הניקוד. בפסק הדין נקבע כי לא הוכח שהנהג ידע בפועל על הפסילה, ולכן פוליסת הביטוח נותרה בתוקף. התביעה הוגשה על ידי עובד יליד 1990 נגד חברת מנורה, הנהג גל קדושים וקרנית - הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. התאונה התרחשה בינואר 2021, כאשר התובע נפגע כהולך רגל במהלך עבודתו. לטענת מנורה, הנהג הפוגע


הוצל"פ נגד עיריית ת"א: פעלה שלא כדין ותשלם 18.5 אלף שקל
מאת: שלמה בוצ'צ'ו, לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב מתחה ביקורת חריפה על עיריית תל אביב־יפו, לאחר שקבעה כי האריכה הליך גבייה שלא לצורך ופעלה בניגוד לדין. בהחלטה חריגה חייב רשם ההוצאה לפועל, יניב דיין (בצילום), את העירייה לשלם 10,000 שקלים לטובת אוצר המדינה, לצד 8,500 שקלים נוספים לחייב עצמו. ההליך נולד לאחר שהעירייה, כזוכה בתיק הוצאה לפועל, הגישה בקשה לביטול החלטה קודמת של הרשם דיין, שבמסגרתה הופחתו ריביות החוב של החייב בהתאם להוראות חוק ההוצאה לפועל. לטענת העירייה, החייב הסתיר נכ


העליון אימץ את החלטת השלום על הקפאת 11 מיליון דולר בנדל"ן ובקריפטו
מאת: שלמה בן ברוך, בית המשפט העליון קיבל לאחרונה את עמדת משטרת ישראל בפרשת הקריפטו המכונה "העוקץ הרוסי", והפך החלטה קודמת של בית המשפט המחוזי מרכז־לוד. בפסק הדין קבע השופט אלכס שטיין כי למשטרה קיימת סמכות לפעול מול חברות קריפטו זרות לצורך הקפאת נכסים דיגיטליים החשודים כקשורים להונאות, הלבנת הון ופשיעה בינלאומית. השופט שטיין קיבל למעשה את גישת בית משפט השלום בראשון לציון, שקבע קודם לכן כי ההקפאה בוצעה במסגרת שיתוף פעולה וולונטרי מצד חברת Tether. הפרשה החלה במסגרת חקירה שמנהלת


bottom of page
