top of page

ביהמ"ש המחוזי: עיקולים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים על נכסיו של רונן יוסטר מסביון


עולם ההשקעות במטבעות קריפטוגרפיים מציע פוטנציאל לרווחים עצומים, אך הוא טומן בחובו גם סיכונים משמעותיים.


בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוען רואה חשבון ויזם נדל"ן, רו"ח אלון מקל, כי הפסיד מעל 2 מיליון דולר בתוכנית שהבטיחה מכשירים פיננסיים יציבים ובטוחים. התביעה שופכת אור על פרשה חמורה ומטרידה שבה היו מעורבים מקל, דור ארד, איש עסקים הפעיל בשוק ההון, רונן יוסטר ושלושה נוספים. ככל שהמקרה מתפתח, עולה החשד שמקל נפל קורבן לכאורה לקונספירציה משוכללת שניצלה את ממלכת המטבעות הקריפטו כדי להסתיר את הגניבה.


תביעתו של מקל מבקשת להשיב את מלוא השקעתו בצירוף פיצויים נוספים בגין נזקים וריבית בסך 9.4 מיליון שקל. על פי מסמכי בית המשפט, מקל הפקיד את כספיו בידי ארד ויוסטר, מתפתה מהבטחה לתשואה ניכרת מהשקעה במטבעות קריפטוגרפיים. עם זאת, כשמקל ניסה לגבות את כספיו, הוא גילה שהם נעלמו מחשבונותיו. התברר כי הוא הסתבך לפי כתב התביעה ללא ידיעתו ע"פ כתב התביעה במזימה פלילית מתוחכמת שניצלה את המרחב ההצפנה כדי לטשטש את עקבות הכספים. מקל טוען: 2 מיליון דולר נעלמו לי, נפלתי קורבן לקנוניה".


עם הגשת התביעה, השופטת רחל ערקובי מבית המשפט המחוזי בתל אביב הטילה עיקולים במעמד צד אחד על נכסיו של יוסטר, ששווי הנכסים הוערך בעשרות מיליוני שקלים. הנכסים שנתפסו כוללים את בית המגורים של יוסטר בסביון, מגרש בפתח תקווה, מגרש בראש העין והפרארי היקר שלו, בשווי של כ-4 מיליון שקלים. בתגובה, הגיש יוסטר בקשה לביטול העיקולים בטענה כי הם גורמים נזק חמור וכי התביעה נגדו נעדרת עילה. עם זאת, הצוות המשפטי של מקל נשאר איתן במרדף אחר הצדק, במטרה להטיל אחריות על כל הצדדים האחראים על מעורבותם לכאורה בהעלמת השקעתו.


מקרה זה משמש תזכורת מוחלטת לסיכונים הכרוכים בהשקעות במטבעות קריפטוגרפיים. למרות שהפוטנציאל לרווחים משמעותיים עשוי להיות מפתה, על המשקיעים לנקוט משנה זהירות ולבדוק היטב את אלה שבידם הם מפקידים את הכספים שלהם.





2 תגובות
bottom of page