top of page

המאבק המשפטי שגרם למתווך לוותר על תביעה של 3 מיליון שקלים


המתווך רפי קלינה תבע את מייסד צ'ק פוינט, גיל ורן שויד על דמי תיווך בעסקה בה רכשו וילה ב-130 מיליון ש"ח. האחים שויד טענו כי קלינה לא פעל מטעמם ושלא ראוי לו פיצוי כזה. קלינה ויתר בסופו של דבר על התביעה


מתווך הנדל"ן רפי קלינה ויתר על תביעה ב-3 מיליון שקל שהגיש נגד מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, ואחיו רן שויד. קלינה טען שתיווך בעסקה בה רכשו האחים שויד וילה ב-130 מיליון שקל מיזם ההיי-טק אריק ורדי (בנו של יוסי ורדי), בעוד האחים טענו שהוא ייצג רק את ורדי ולא אותם, ואף ניסה לסכל את העסקה.


בתביעתו טען קלינה, כי ורדי אכן שכר אותו, אך הוא סיכם גם עם רן שויד על תשלום דמי תיווך בסך 2%. לדבריו, ההתקשרות הייתה בעל-פה בלבד, שכן רן טען שאחיו הוא רוכש הנכס אך מבקש שזהותו לא תיוודע לוורדי. לטענת קלינה, רן שויד חזר בו, אמר שהוא מוכן לשלם 0.5% בלבד ואף מסר מאוחר יותר שאחיו ויתר על הרכישה.


בכתב ההגנה טענו שויד, כי קלינה לא העניק להם שירות כלשהו, הוא פעל רק מטעם ורדי וניסה לאחר מכן "להתלבש" עליהם (כלשונם), למרות שלא הציג כל הסכם בכתב - שהוא תנאי מחייב לקבלת שירותי תיווך. עוד ציינו, כי את הווילה רכשה חברת Afeka Properties שבבעלותם ולא הם אישית. קלינה הציג בפני החברה מצג שווא כאילו הוא מחזיק בבלעדיות מטעמו של ורדי לשיווק הווילה, ואף ניסה לסכל את העסקה כאשר איים עליהם שאם לא ישכרו את שירותיו - לא יאפשר להם לבקר שוב בווילה.


עוד טענו האחים שויד, כי התביעה הוגשה בחלוף תקופת ההתיישנות ולכל הפחות בשיהוי ניכר. התביעה הוגשה בשנת 2021, בעוד שויד אומרים שכבר בשנת 2015 ניהל קלינה הליך משפטי נגד ורדי לקבלת דמי תיווך וכנראה קיבל ממנו סכום כלשהו בהסכם פשרה. לדברי האחים, נציגם הגיע למסקנה - לנוכח התנהלותו של קלינה - שהוא אינו אדם הגון ולכן הוחלט שלא להתקשר עימו.


הצדדים הודיעו לשופטת טל לוי מיכאלי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי במסגרת הליך גישור בפני עו"ד יעקב קאהן, הוסכם שהם יבקשו לדחות את התביעה בלא פסיקת הוצאות.


הכתבה באדיבות: News1




תגובה 1
bottom of page