שני לילות במלון חינם: הפשרה בפרשת קלאב הוטל אושרה בבית המשפט
- מגזין בית המשפט

- לפני 37 דקות
- זמן קריאה 2 דקות

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בספטמבר האחרון הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2016 על ידי המועצה הישראלית לצרכנות נגד חברות "קלאב הוטל". התביעה עסקה בטענות המועצה לגביית דמי אחזקה מופרזים מבעלי יחידות נופש במלונות הרשת באילת, בניגוד להסכמי הנופש שנחתמו עמם.
ההליך נדון בפני השופטת מיכל עמית אניסמן, שאישרה את הסדר הפשרה לאחר הליך גישור ממושך. מהמסמכים שהוצגו לבית המשפט עלה כי המועצה טענה ל“ניפוח סעיפי הוצאות” אשר הועמסו על בעלי הזכויות, בעוד החברה טענה כי פעלה כחוק ובשקיפות מלאה מול כלל לקוחותיה.
לטענת המועצה הישראלית לצרכנות, קלאב הוטל העבירה לבעלי הזכויות חיובים מיותרים בגין תחזוקה ותפעול, בניגוד להסכם שנחתם עימם. התביעה ביקשה להשיב לצרכנים את הסכומים שנגבו ביתר, ולהורות לחברה לשנות את מנגנון החיוב, כך שישקף את העלויות האמיתיות בלבד.
מנגד, קלאב הוטל דחתה את כל הטענות נגדה וטענה כי דמי האחזקה חושבו כדין ובהתאם להסכמים החתומים. החברה הוסיפה כי מדובר בתובענה חסרת בסיס וכי תעריפי התחזוקה נגזרו מהוצאות אמיתיות, לרבות תחזוקה, ניקיון, ביטוחים וארנונה, כפי שנהוג בכל בתי המלון בישראל.
בהסדר הפשרה שאושר על ידי בית המשפט, צוין כי קלאב הוטל תפעל “מתוך מחווה של רצון טוב” ותעניק לצרכנים הזכאים 5,000 ימי נופש, בשווי כולל של כ־5 מיליון שקלים. כל חבר קבוצה יהיה זכאי לשני לילות נופש במלון בו הוא מחזיק יחידת נופש, ללא תשלום נוסף.
הזכאים לפיצוי הם 22,360 בעלי יחידות נופש, שהחזיקו בזכויות במלונות קלאב הוטל אילת או קלאב אין אילת במהלך שבע השנים שקדמו למועד הגשת התביעה, ואשר אינם חבים בתשלומי דמי אחזקה. ההטבה תינתן במתכונת של “כל הקודם זוכה” ותוגבל למימוש אחד לכל בעל זכות.
מפסק הדין עולה כי קלאב הוטל תיידע את חברי הקבוצה בדבר זכאותם באמצעות שוברי התשלום השנתיים. נקבע כי אם במהלך חמש השנים הקרובות לא ימומשו כל ההטבות, היתרה הכספית תועבר אל קרן ייעודית לתובענות ייצוגיות.
עוד נקבע כי במקרה של מחלוקת פרטנית בין הצרכן לבין קלאב הוטל, ניתן יהיה לפנות אל המועצה הישראלית לצרכנות, שתבחן את פרטי המקרה ותפעל ליישובו מול החברה. בכך נחתם ההליך שהחל לפני כמעט עשור והושג בו פתרון משולב של פיצוי לציבור והתחייבות לתיקון התנהלות עתידית.

























תגובות