top of page

גרופון תובעת מיליונים מחברת ריצ'יקס: "ביטלה בפתאומיות את חוזה התיירות"


חברת גרופר קניות חברתיות, מפעילת אתר המסחר האלקטרוני Groo, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת ריצ'יקס בבעלות אברהם עמר ושותפו אפי שמילוביץ. גרופר תובעת מחב' ריצ'יקס 4 מיליון שקלים בגין הפרת חוזה. התביעה, הונחה על שולחנו של השופט הבכיר יעקב שפסר, מבית המשפט המחוזי מרכז.


גרופר טוענת שריצ'יקס ביטלה באופן חד צדדי את החוזה שלהם, מה שהביא להשבתת שירותי התיירות שלהם. יתר על כן, גרופר מאשימה את ריצ'יקס בסירוב למסור את קוד המקור הדרוש להמשך הפעילות.

ריצ'יקס הקימה בעבר מערכת להזמנת חופשות ושירותי תיירות באתר של Groo, ויצרה שותפות עם Grouper. עם זאת, ריצ'יקס סיימו בפתאומיות את החוזה, כאשר הטענה שהמלחמה המתמשכת היא הסיבה להשעיית הפעילות. בתחילה הם ציינו כי צוות מצומצם ימשיך להפעיל את האתר במתכונת חירום.


שבוע לאחר מכן, ריצ'יקס הודיעה על הפסקה מוחלטת של פעילותה עד סוף נובמבר, ובכך השביתה למעשה את שירותי התיירות.


גרופר טוענת כי החלטתה של ריצ'יקס לסיים את ההתקשרות באופן חד צדדי וללא הודעה מספקת גרמה לפגיעה משמעותית בפעילותם העסקית בתחום התיירות. לטענתם, ריצ'יקס בהפרה של ההסכם החוזי בין שתי החברות, מה שגרם להפסדים כספיים ולפגיעה במוניטין שלהן.


בנוסף לבקשת פיצוי על הנזקים שנגרמו, טוענת Grouper כי ריצ'יקס מונעת את קוד המקור החיוני לתפקוד תקין של פעילותם. קוד המקור יאפשר ל- Grouper להמשיך לספק שירותים חלקים למשתמשים שלהם.


עוד בכותרות:

bottom of page