תושבת שכונת פתח תקוה הגישה תביעה נגד חברת האוטובוסים דן בטענה כי הקו בו היא נוסעת לעבודתה בתל־אביב, קו 166, אינו מגיע או חולף מבלי לעצור בתחנה. בהמלצת בית המשפט, תשלם חברת דן לתובעת 8,000 ₪ פשרה: "אי אפשר לזלזל ולעשות צחוק מאנשים"
ענת גיאת ורנר הגישה כתב תביעה, לפיו בין אוגוסט 2020 לאוקטובר 2022 לפחות 28 מקרים בהם הנסיעה בקו 166 בוטלה או שהנהג לא עצר בתחנה: "במשך למעלה משנתיים סבלתי מהקו הזה", היא מספרת. "זה ממש סיוט. אני מגיעה לתחנה ב-6:30, האוטובוס עובר ואז אתה צריך לחכות חצי שעה-40 דקות, גם בימים גשומים או בשיא החום של יולי אוגוסט". התובעת מתארת את ההשלכות של הכשלים: "כתוצאה מכך הייתי מאחרת לעבודה פעמים רבות והייתי צריכה להשלים את השעות האלה. כשהיו לי דברים חשובים אחר הצהריים הייתי נוסעת לעבודה עם הרכב ומשלמת 100 שקלים על חניון כי לא יכולתי לסמוך על התחבורה הציבורית. הייתי חוזרת הביתה עצבנית".
לפי כתב התביעה, באותה תקופה פנתה ענת פעמים רבות לחברת דן ולגורמים בעירייה ובמשרד התחבורה אך לשווא: "עשיתי הכול כדי להשתמש בתחבורה ציבורית ולקבל את השירות הבסיסי שכל תושב צריך לקבל. בדן אמרו לי שהם מנסים לשפר את השירות ופעם אחת הציעו לי פיצוי כספי זעום אבל זה לא באמת עוזר. גם במשרד התחבורה עדכנו מדי פעם שהתלונה שלי נמצאה מוצדקת אבל בשורה התחתונה זה לא עזר והחלטתי לתבוע אותם בעיקר על עוגמת הנפש שגורמת לתסכול רב ותחושת חוסר אונים". בעקבות הגשת התביעה, גורמים בחברת דן ניסו לפצותה ב־3,000 ש"ח אך היא סירבה. "רציתי שהפסיקה תהיה משמעותית יותר כדי שההתנהלות מול הנוסעים תשתנה".
בבית המשפט לתביעות קטנות בתל־אביב טען נציג חברת דן כי רק שישה מתוך 28 המקרים היו נכונים ואילו לגבי השאר "יש נסיבות מיוחדות" בגלל שנת הקורונה. הרשם אבנר יפרח מבית המשפט בתל אביב, הפנה את הצדדים לפשרה שעמדה על 8,000 ₪ וזאת "מבלי להודות באחריות ולצורכי פשרה בלבד". בעקבות כך, הפשרה קיבלה תוקף של פסק דין, אך התובעת הדגישה: "יש פה מן הצדק. לאנשים יש זכויות ואי אפשר לזלזל בהן. אני יכולה להגיש תלונה אבל יש כאלו שלא, שישבו בתחנה יום אחרי יום ויסבלו בשקט".
留言